Уставщик (ustavschik) wrote,
Уставщик
ustavschik

Category:

Служба преподобноисповеднику Севастиану Карагандинскому

Перевыкладываю в «Уставные заметки» великобденную службу преподобному старцу Севастиану (Фомину). Сайт, на котором она была размещена, не существует, поэтому публикую ее здесь.

Преподобного отца нашего схиархимандрита Севастиана,
старца Карагандинского, исповедника,
благодати Оптинского старчества преемника
Совершаем бдение.
На малой вечерни
Стихиры поем на 4, глас 6:
От юности Господеви последовав, / родителей и любовь мирскую оставив, / в Оптиной пустыне с духоносными старцы вселился еси, / постных житие дeржа во смирении, / новомучеником Российским споследуя, / гонение от безбожных, радуяся, терпел еси, / хладных пределов Караганды дocтигл ecи, / идеже чистое житие, горя духом, скончал еси, / Христа Воскресша, яко бисер чудный, стяжав, / сия благодати причаститися / и нас сподоби отче Севастиане досточтиме.
Терпел еси кротко, / от злочестивых богоборцев, / бием, укоряем, и ураняем за Господа, / Егоже желал еси, досточтиме, / мира сего красная в ничтоже вменив, / странничество многотрудное со страстотерпцы Христовы возлюбил еси, / равноангельный монашеский образ смиренно нося, / но являет тя Подвигоположник Христос, / в Церкви Своей светильника веры / и изрядна испoведника.
В светозарные дни Пасхального торжества, / равноангельное житие твое, скончав, священное, / чудеса совершаеши еси изрядна и преславна. / Предстоя Богу, тебе подавшему залог Божественен / и венец нетленен и славу вечнующую. / Того убо моли, Севастиане, досточтиме, / егда яко Судия приидет / избавитися всякого озлобления / почитающим священную память твою.
Слава, глас тойже:
Сый со Отцем на престоле святем, / пришед на землю, от Девы родися, / плотию распныйся и погребыйся и воскресый, / на небеса паки восшедый, Духа Утешетеля верующим дарова, вопия: / аще кто хощет в след Мене идти, / да отвержется себе и крест свой понесет, / сему усердно последуя, / высоту приял еси небесную, / Севастиане, досточтиме, исповедниче Христов.
И ныне, Богородичен гласа.
На стиховне стихиры, глас 4:
Плотию перстною обложен, / дух молитвою воскрилял еси, / и к Богу умом восходя, / горния доброты зрел еси славу, / сего ради на тленную мира сего красоту / и безумный мятеж богоотступных человек / скорбно взирал еси / и, воздыхая, слезы проливал еси, / в небесное отечество преселитися желая, / досточтиме Севастиане.
Стих: Священницы Твои облекутся в правду, / и преподобнии Твои возрадуются.
Великую твою благодати святыню / всем концем Церкви Русския возвещают чудеса твоя. / Како бо человек грешник / возможет такова знамения творити? / Воистину, свят еси, Севастиане преподобне, / прославляет тя Господь, яко прославльшаго Его / пред человеки на земли / и на небеси пред Отцем Своим.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедех Его восхощет зело.
Демоном страшная твоя молитва, / кротости и смирения исполненная, / величия твоего виновна бысть, / тоя бо светом выну озаряем, / Христов ум стяжал еси, блаженне, / неизглаголанная таинства познавая, / будущая, яко настоящая зрел еси, / на путь истины и спасения / всех приходящих к тебе, наставляя.
Слава, глас 1:
Досточтиме отче Севастиане, / чистоты сокровище, / погибающих помощниче, / даждь нам твердую руку помощи твоея / и грехми присно погружаемых, / от смертоносных глубин изведи / и прочее жития время / в покaянии истеннем скончати нам помози / и от вечнаго гнева спастися сподоби.
И ныне, Богородичен гласа.
Тропарь писан на великой вечерни.
На великой вечерни
Б
лажен муж: 1-й антифон.
На Г
осподи воззвах стихиры на 8, глас 5:
Радуйся, богоносе отче Севастиане, / от млада Христа Бога возлюбивый / и чистотою Тому прилепивыйся / детскою верою последствовавый, / в простоте сердца Тому послуживый / и разум духовный от Него приявый, / в светозарную Oптину пустынь к старцам духоносным пришел еси, / ихже благодати по прeемству унаследовав, / испроси нам мир и велию милость.
Радуйся, преблаженне отче Севастиане, / плач неутешный демоном наведый: / людие бо, им верно служившия и работавшия, / тобою апостольски наученнии и духовно просвещеннии, / попраша богопротивную гордыню их, / и Бога прославляша в душах и телесех своих / подающего верным мир и велию милость.
Радуйся, преподобне Севастиане, / волею Христу сораспныйся, / душевных страстей умершвлением пострадавый, / всеконечно греху умерый, / нетлению же и бессмертию воскресый / и ангельски во плоти поживый, / великое множество человеков ко Христу привел еси, / присно Тому моляся, / даровати мирови мир / и душам нашим велию милость.
Радуйся, досточтиме Севастиане, / от Бога священствовати положен был еси воистину, / умом чистым, сердцем смиренным и душею кроткою службу Тому принося, / беды претерпел еси и гонения, и болезни, / проповедания ради Божественныя истины, / юже житием и словесы твоими заключенным в лагерях являл еси, / немощныя укрепляя и верныя утверждая несомненною надеждою на Христа / темже и ныне нас к прилежной молитве сподвигни: / испросити мирови мир и душам нашим велию милость.
Радуйся, прозорливе старче Севастиане, / помовая жезлом словес твоих / и расточенное в гонениях стадо Христовых словесных овец, / в бескрайних Казахстанских степях рассеянных / и многия лишения и болезни от губящих я волков терпящих / вокруг себе под благодатный кров Царицы Небесныя собрал еси, / прилежно Заступнице мира молитися / даровати мирови мир / и душам нашим велию милость.
Радуйся, богомудре Севастиане, / отцу верных Аврааму подобник неложен, / Божественному бо Промышлению себе конечне вручивый, / гонения от безбожных кротко терпя, / отечества произгнан был еси / и в хладныя Карагандинския степи на страдания и смерть верную сосланный, / Иовлеву стяжал еси в болезнех крепость / и Давидово смирение, терпением проявив, / житие равноангельное на земли пожил еси, / и желание получил еси конечное, / престолу Пресвятыя Троицы в радости святых предстоиши днесь, / усердно за паству свою моляся: / даровати мирови мир / и душам нашим велию милость.
Радуйся, преподобных сожителю Севастиане, / великаго старцев Oптинских духоноснаго сонма сопричастниче, / целомудрия образ и воздержания правило, / благочестия провозвестниче и умиления источниче, / Православия утверждение непоколебимо, / уставов Oптинских твердый хранителю, / Пресвятыя Богородицы и Иоанна Предтечи верный служителю, / исцелений струя приснотечная / монашествующих явился еси удобрение, / и всему стаду твоему пастырю и учителю.
Радуйся, богоносе Севастиане, / течение воздержания непреложно совершивый, / и веру святую непорочно соблюдый, / венцем правды украшенный, / егоже уготова ти Христос Господь, / по достоянию подавая воздаяние: / яко священнотаиннику чисту и пастырю предоброму, / яко земну во плоти Ангелу и страдальцу терпеливу. / Тому усердно, отче, молися / даровати нам мир и велию милость.
Слава, глас 8:
Емуже всего себе от младенства возложил еси, / Eгоже во уме твоем присно молитвою обносил еси, / Егоже чистотою сердца твоего стяжал еси, / Егоже ради вся сладкая мира отринул еси, / Егоже ради гонения, лишения, биения, уничижения, благодарне претерпел еси, / Святых Святейшему Иисусу Сладчайшему, / Иже слуги Своя огнь палящий творяй, / преподобне Севастиане, всею крепостию твоею приверженный / пламенем Духа Святаго тебе обильно исполнившаго, / во еже терние страстей и грехов наших пожигати, / тьму же неразумия просвещати, / и всем верным путь в Царство Небесное отверзати.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Царь Небесный за человеколюбие на земли явися / и с человеки поживе, / от Девы бо Чистыя плоть приемый / и из Нeя прошедый с восприятием, / Един есть Сын, сугуб естеством, / но не Ипостасию. / Темже, совершеннa Того Бога / и совершеннa Человека воистину проповедающе, / исповедуем Христа Бога нашего: / Егоже моли, Мати Безневестная, / помиловатися душам нашим.
Таже вход. Прокимен дне. Чтения три преподобническия:
Премудрости Соломони чтение (глава 3):
Праведных души в руце Божией, / и не прикоснется их мука. / Непщевани быша во очесех безумных умрети, / и вменися озлобление исход их, / и еже от нас шествие - сокрушение; / они же суть в мире. / Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут, / упование их безсмертия исполнено. / И вмале наказани бывше, / великими благодетельствовани будут, / яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе. / Яко злато в горниле, искуси их / и яко всеплодие жертвенное, прият я. / И во время посещения их возсияют / и, яко искры по стеблею, потекут. / Судят языком и обладают людьми, / и воцарится Господь в них во веки. / Надеющиися Нань разумеют истину / и вернии в любви пребудут Ему, / яко благодать и милость в преподобных Его / и посещение во избранных Его.
Премудрости Соломони чтение (глава 4):
Праведник, аще и постигнет скончатися, в покои будет. / Старость бо честна не многолетна, / ниже в числе лет исчитается. / Седина же есть мудрость человеком, / и возраст старости - житие нескверное. / Благоугоден Богови быв, возлюблен бысть, / и живый посреде грешник, преставлен бысть. / Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его / или лесть прельстит душу его. / Рачение бо злобы помрачает добрая / и парение похоти пременяет ум незлобив. / Скончався вмале, исполни лета долга, / угодна бо бе Господеви душа его, / сего ради потщася от среды лукавствия. / Людие же видевше, и неразумевше, / ниже положише в помышлении таковое, / яко благодать и милость в преподобных Его / и посещение во избранных Его.
Премудрости Соломони чтение (глава 5 и 6):
Праведницы во веки живут, / и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго. / Сего ради приимут Царствие благолепия / и венец доброты от руки Господни, / зане десницею покрыет я и мышцею защитит их. / Приимет всеоружие рвение свое / и вооружит тварь в месть врагом. / Облечется в броня правды / и возложит шлем - суд нелицемерен. / Приимет щит непобедимый - преподобие, / поострит же напрасный гнев во оружие, / споборет же с ним мир на безумныя. / Пойдут праволучныя стрелы молниины / и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят. / И, от каменометныя ярости исполнь, падут грады. / Вознегодует на них вода морская, / реки же потопят я нагло. / Сопротив станет им дух силы, / и, яко вихор, развеет их, / и опустошит всю землю сильных. Слышите убо, царие, и разумейте, / навыкните, судии концев земли. / Внушите, держащии множества и гордящиися о народех язык. / яко дана есть от Господа держава вам / и сила от Вышняго.
На литии стихиры, глас 6:
Днесь, православнии, священное совершаем торжество, / память чтуще приснопамятнаго отца и старца и заступника нашего преподобнаго Севастиана, / ангела бывша невещественным житием, / священника Бога Вышняго и проповедника благодати, / пророка же, яко будущая прозираше, / добраго исповедника, яко за Христа пострадавша от безбожных гонителей. / Темже и со дерзновением молится / даровати мирови мир / и душам нашим велию милость.
Приидите христоименитые людие, / от конец Казахстанския земли совокупившеся, / приидите воспоим преподобнаго старца Севастиана Карагандинскаго, / иже, яко облак светел и росоносен, нам явися, / пламень праведно движимаго на ны за грехи наша гнева небеснаго утишающий, / и страстей душевных и телесных зной охлаждающий / излиянием умиленныя молитвы своея, / и изсохшия наша сердца оживляющий, / плоды же доброделания приносити помогающий / всем с верою и любовию притекающим к нему.
Чистотою совести твоея сияя, / смерти телесныя не страшился еси, / сего ради и своих си всеконечне отреклся, / с равноангельными Oптинскими старцами пожил еси, / гонения же и многотрудныя страдания от богопротивных прияв, / апостольски в заключениях благовествуя, / просветил еси помраченныя человеки / и Христу привел еси прежде диавольскую ловитву, / Храм Пресвятей Богородице во граде Караганде воздвигл еси, / не яко господствуяй, но яко служай, во обращенных тобою пожил еси, / смирением и кротостию украшаем, / темже и Бог тебе превознесе / и дарова тебе благодать просити мирови мир, / и душам нашим велию милость.
Слава, глас 5:
Радуйся днесь Казахстанская страна, / красуйся и ликуй, Богоспасаемый град Караганда, / приявшия землею своею токи кровей новомучеников Российских / и бесчисленная страдальческая тех телеса. / Многолетне в недрех своих покоявшия / и святыя мощи преподобнаго Севастиана исповедника, / воздаяние от Христа неизглаголанное восприявшего, / егоже едино имя бесом губительно есть, / Aнгелом равностоятеля, песнь трисвятую воспевающа / и молящася о душах наших.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Храм и дверь еси, / палата и престол Царев, / Дево Всечестная, / еюже Избавитель мой, Христос Господь, / во тьме спящим явися, / Солнце сый правды, просветити хотя, / яже созда по образу Своему рукою Своею. / Темже, Всепетая, / яко матерне дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно моли спастися душам нашим.
На стиховне стихиры, глас 2:
Честный и светоносный, преподобне Севастиане исповедниче, твой праздник, / радости светлыя исполнен и веселия духовнaго. / Темже монахов и христоименитых людей множество сошедшеся, / псалмы и песньми восхваляем прославльшаго тя, Славы Господа / и блажим христоподражательная деяния твоя, / яко бо крин благоуханный в пустыне Карагандинской процвел еси, / дарами духовными облагoухая душевныя наша чувства / и трисвятую песнь пети Богови подвизая: / Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, Слава Тебе, Боже.
Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Небесныя пресветлыя обители / восприяша тя, новаго гражданина, / преподобне Севастиане прозорливе, / в нихже, радуяся, со ангелы и преподобных отец соборы водворяяся, / со апостолы и пророки и святители ликуя, / со мученики и праведники торжествуя, / с веселием Присносущней Троице предстоиши, / трисвятую песнь воспевая: / Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебe, Бoжe.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедях Его восхощет зело.
Яже божественный языков апостол Павел, видев, написа: / око не виде, и ухо не слыша, / и на сердце человеку плотяну не взыдоша, / яже уготова Бог любящим Его. / Сих по преставлении твоем, блаженне Севастиане, достигши, / непристанно Триипостасному Божеству херувимскую песнь взываеши: / Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, / слава Тебе Боже.
Слава, глас 5:
Песни Богогласныя приносим Ти, Христе, / Сыне Единородный и Превечнаго Отца Слове Соприсносущный, / в последния дни от Приснодевы Пречистыя и Духа Святаго воплотивыйся, / Крест и смерть и погребение плотию за грехи наша претерпел еси волею, / и воскрес еси славно, яко Бог, / человека возводя в первообразное блаженство, / егоже добрый пастырь, премудрый учитель и прозорливый старец наш Севастиан / равноангельное на земли житие и терпение гонений совершив, достиже. / Егоже молитвами Иисусе, Царю всех, / Православие и мир утверди во Отечестве нашем / и небеснаго Царствия Твоего сподоби нас.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Храм и дверь еси, / палата и престол Царев, / Дево Всечестная, / еюже Избавитель мой, Христос Господь, / во тьме спящим явися, / Солнце сый правды, просветити хотя, / яже созда по образу Своему рукою Своею. / Темже, Всепетая, / яко матерне дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно моли спастися душам нашим.
На благословении хлебов тропарь преподобного дважды и Богородице Дево: единожды.
Тропарь, глас 3:
Троицы Святыя служителю, / земне Aнгеле и небесне человече, / духовнаго Oптинскаго старчества преемниче, / Христов священнотаинниче и исповедниче, / Духа Святаго обитель всечестная, / преподобне отче Севастиане, досточтиме, / испроси мирови мир / и душам нашим велию милость.
На утрени
На Б
ог Господь: тропарь преподобного дважды,
Слава, и ныне, Богородичен:
Тя ходатaйствовавшую спасение рода нашего, / воспеваем Богородице Дево: / плотию бо от Тебе восприятою, / Сын Твой и Бог наш, / Крестом восприим страсть, / избави нас от тли яко человеколюбец.
По 1-й стихологии седален, глас 4:
Аще и посреди молвы житейския / в заточениях лагерных пребывал еси плотию, / но от Бога мыслию, молитву Иисусову творя, не отступал еси / и Той от юности твоея от тебе николиже отступи, / преподобне Севастиане исповедниче. / Темже и мы, грешные, молимся тебе: / не остави нас немощных, / но благодать Святаго Духа привлецы на нас / и просвети наши смыслы, / прилоги вражии помраченныя.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Услыши, Владычице, / от болезненная души вопиюща раба Твоего, / и многих лютых моих зол подаждь оставление, / избави негасимого огня геенскаго / и постави мя одесную Сына Твоего, / день бо и нощь предстательствуеши о нас, Всесвятая.
По 2-й стихологии седален, глас 1:
Погубих талант мой, егоже во святом крещении приях, / увы мне, что сотворю? / Где обрящу другий? / Како явлюся к нелицеприятному Судии? / Что ли отвещаю ему? / К тебе убо притекаю, преподобне Севастиане богоносе, / да будеши теплый заступник мой / с Пречистой Богородицею, Господеви моляся / даровати ми оставление грехов / и милость в день судный.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Управи, Владычице Чистая, / окаянную мою душу и ущедри ю, / от множества прегрешений во глубину погибели погрузившуюся и в час мя страшный смертный / демонов оглаголющих и всякия муки исхити, / покрывая пречистым омофором милости Твоея.
По полиелеи седален, глас 6:
Приидите христоименитых людей множество / в память досточтимаго отца и старца нашего соберитеся, / обстояще всеблагоговейно честную его и многоценную раку, / радостно лик псаломский составим днесь / и молебно возопиим ему: / преподобне отче наш Севастиане, / на небеси предстоя Христу Богу нашему / и Пречистей Деве и Матери Его / молися о стаде, тобою собранном / избавитися нам наветов вражиих, / умирити мир и спасти души наша.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Пресвятая Богородице, / во время живота моего не остави мене, / человеческому предстательству не ввери мя, / но Сама заступи и помилуй мя.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа: От юности моея:
Прокимен: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми?
Евангелие преподобномученику, от Матфея, зачало 38.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Евангельски Бога возлюбил еси, / мира красоту и суетную славу оставив, / спасительныя Oптинскаго старчества достигл еси пристани, / взем крест свой, последовал еси Христу, радуяся, / идеже темницею многовременною, / неядением лютым и долготною жаждею утомляемь, / Христа, пособствующа тебе, обрел еси, / преподобне Севастиане исповедниче, / темже и вселися в тя Пресвятый Дух, / иже изведя тя от уз темничных, / пастыря и учителя заблудшим дарова, / от диавольския ловитвы тех изымающа / и к единей, святей, соборней, апостольской Церкве приводяща. / Помози убо и нам, преподобне, / от сетей лукаваго исхити ны, / и доведи до Царства Небеснаго.
Канон Богородице со ирмосом на 6 и преподобному Севастиану на 8, глас 3:
Песнь 1.
Ирмос: Сушу глубородительную землю / солнца нашествова иногда: / яко стена бо, огусте обаполы вода / людем пешемореходящим / и Богоугодно поющим: / поим Господеви, славно бо прославися.
Молебное тебе пение предначиная, смущаюся, отче преподобне. Како достойно есть воспевати тя? Обаче же от любве приношение мое приими и устне мои отверзи, яко да возвещу хвалу твою, Севастиане, досточтиме.
Море страстей ты немокренно минул еси, преподобне, от враг невредився: бесов ополчения кротостию и смирением во глубину преисподния низверг еси, безбожных же человек хуления молитвою усмирил еси, поя Господеви, славно бо прославися.
Погуби огнем молитв твоих, чудоносче, супостаты, гонящия мя. Се бо злыя помыслы и греховныя деяния настизают уже и несть мне избавления, аще не ты, преподобне, защитиши мя и абие истрeбиши я, якоже древле погруженныя египтянов колесницы и тристаты.
Богородичен: Моих прегрешений, Владычице, пленицы расторгни и томящий мя грех, Приснодева, низложи, яко да благодарне воспеваю Тя всегда, Всенепорочная, Тобою спасаем.
Песнь 3.
Ирмос: Неплодная душе и бесчадная, / стяжи плод благославный, / веселящися, возопий: / утвердихся Тобою, Боже, / несть свят, несть праведен, / паче Тебе, Господи.
Делатель быв, блаженне, заповедем Господним, непрестанно в них поучаяся, любовию же Христовою воспламеняем, в гонении твоем муки претерпел еси многообразныя. Сего ради, радуяся, вшел еси в радость Господа своего, вопия: несть Свят и несть Праведен, паче тебе, Господи.
Всего себе возложив, преподобне, Богови, жилище явился еси Пресвятаго Духа и Aнгелом и преподобных ликам единонравен. Темже в небесных кровах со преждеотшедшими Oптинскими старцами водворяяся, единогласно воспел еси: несть Свят, несть Праведен, паче Тебе, Господи.
Образ иноческаго жития и священства правило был еси, досточтиме, столп терпения, пример мужества, веры утверждение, надежды окрыление, любве умножение, бесов и лукавых человек посрамление, не ведущих пети: несть Свят и несть Праведен, паче Тебе, Господи.
Богородичен: Благоутробием Твоим, Богородительнице, всякаго мя избави осуждения, к Тебе прибегающа, и Тебе припадающа, и призывающа Твою благомощную помощь.
Седален, глас 4:
Мира красоту и яже в нем тленная нивочтоже вменяя, / пустынное пребывание со Oптинскими старцы паче возлюбив, / рукополагаемь же от Христа Бога, / чистотою жития священства одежду убелив, / поношения за Христа и гонения, радуяся, прияв, / бесплодную пустыню и град Караганду облагаухал еси, / преподобне отче Севастиане досточтиме. / Темже ныне града Небеснаго показался еси житель, / в немже со ангелы и собором святых ликовствуя, / помяни и нас недостойных, / верою и любовию почитающих тя.
Слава, и ныне, Богородичен:
Множества скверных помышлений смущают мой ум / и вожделения страстная возстают на душу мою. / Кто исцелити возможет мя, Пречистая? / Возстания же и озлобления невидимых врагов моих кто исповесть возможет? / Но Твоими всесильными молитвами, Благая, / от всех сих заступи мя, / и избавление совершенное даруй.
Песнь 4.
Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь, Господи: / Единороднаго бо Твоего Сына / за ны на смерть дал еси. / Темже Ти зовем, благодаряще: / слава силе Твоей, Господи.
Со Oптинскими старцы и чудотворцы предивными, ныне предстоя престолу Троицы Живоначальныя, умоляеши Бога о граде твоем и святем храме, утвержденном руками твоими, зриши же и предсказанный тобою величественный новый соборный храм, граду Караганде священнолепное украшение. Не отступай от нас духом своим, но присно ограждай молитвами твоими, да благодарне вопием: слава силе Твоей, Господи.
Зиму лютую и пустыни зной летний терпением твоим победил еси, Христов исповедниче, теплоту духовную от веры и любве стяжав. Заповедь же Господню, еже злому не противитися, до конца исполнил еси, за гонящих и мучащих тя моляся к благих Виновнику вопия: слава силе Твоей, Господи.
Богородичен: Помилуй, Едина Богомати, спаси и сохрани душу мою окаянную, потопляемую от бесов лукавых делы и страстьми. И прежде исхода моего сию покаянием и исправлением очистити помози.
Песнь 5.
Ирмос: К Тебе утренюю, всeх Творцу, / преимущему всяк ум мирови, / зане свет - пoвeления Твoя, / в нихжe нacтави мя.
Луки злых coкрушил ecи кротким тeрпениeм твoим и брaнь их cмирениeм дo кoнца рaзoрил ecи, бoгoмудрe. Грaд Кaрaгaнду, якo Церкви Руccкия гoлгофу, cердцeм твoим вoзлюбил ecи, идежe в мoлитвe, cвященcтвe, душeпoпeчении и cтарчecтвe пoдвизавcя, вeнец нeтления cтяжал ecи.
Не устраши тебе, преподобне, долгота жестокаго пути, вонь же, Христу Богу подражая, пошел еси, от богопротивных гонителей ссылаемь. И николиже уклонился еси от теснаго пути, вводящего в вечный живот, егоже в дни Светозарныя Пасхи достигл еси, да богоявлен священным твоим исповедничеством явишися всем.
Таков нам подобаше Архиерей; преподобен, верен, несквернен, незлобив, языков апостол Павел, восклицая, преднаписа священный образ богоподражательных твоих нравов, досточтиме. Принеси о нас молитвы твоея кадило благовонное, да спасет Господь от вечныя гибели души наша.
Богородичен: Упование мое Ты еси, Пречистая, спасение и похвала, темже прибегаю к покрову Твоему, не гнушайся мене, грехи многими ныне поглощенна, но, предварив, спаси мя.
Песнь 6.
Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, / и исчезает дух мой; / но прострый, Владыко, высокую Твою мышцу, / яко Петра, мя, Управителю, спаси.
Поем монашеския подвиги твоя, чествуем узы каждением и псалмы, мощем твоим покланяемся, яко ароматы страдальчества и тепения миропомазанныя. И дивному во святых Своих Триединому Богу покланяяся, ублажаем тя, досточтиме.
Нощию, яко днем, бдел еси и в житии своем не дал еси сна довольна очима твоима, ни веждам дремания, дондеже сподобился еси видети праведных селения, поющих Пасху Божию спасительную. Сея радости и нас причастники сподоби быти молитвами твоими.
Призван быв, преподобне, Божественною благодатию послужити в Казахстанской стране во граде Караганде Всепречистей Матери Божией и равноангельное иноческое житие людям, тамо живущим, показати. Ты же, яко пастырь истенен, рассеянных от лукавых гонителей собирая, за стадо свое и за многих, хотящих спастися, душу свою положил еси.
Богородичен: Красоту ми ведети сподоби славы Твоея, егда от плоти моея имам разлучитися, яко утешение мое еси, Владычице, радование и умиление.
Кондак глас 3:
В радость Господа Воскресшаго вшедшаго, / преподобным Oптинским старцем сликовника, / мучеников и исповедников сопричастника, / священнотаинникам Божиим сослужителя, / земна Aнгела и небесна человека, / града Караганды боголепное украшение, / Казахстанския страны богомольца изрядна, / Церкви Русския похвалу / ублажим, вернии, / с веселием ему вопия: / радуйся, Севастиане, преподобне отче наш.
Икос:
Евангельскому словеси радостною душею от млада внимал еси, преподобне, / душевный разум вперив к истинному Свету, / душетленныя страсти до конца потребил еси, / смиренным и безмолвным житием предивен бывый, / сего ради теплый к Богу о нас ходатай показался еси. / Егоже моли даровати нам достойно, / тебе подобно, послужити Ему, / исповедниче веры благочестивыя и образе кротости духовныя.
Песнь 7.
Ирмос: Трие отроцы в пещи, Троицу прообразивше, / прещение огненное попраша / и, поюще, вопияху: / благословен еси, Боже отец наших.
Нищ духом, по словеси Господню, богатство долготерпения и добродетелей стяжал еси, имиже угодил еси Владыце Небесному, и Царство вечное унаследовал еси, вопия: благословен еси Боже отец наших.
Огнь лютый гонений и долготерпение трудов болезненных, роса бысть тебе, блаженне. Фараона бо мысленнaго морем слез и током молитв твоих потопил еси, в радости душевней вопия: благословен еси, Боже отец наших.
В седмерицею разженной пещи злохулений, гонений и искушений неврежден сохранивыйся, досточтиме, преподобне страдальче, и мене из пламене греховнаго неопально изми, да якоже в житии твоем, тако и в чудесех твоих прославится благословенный Бог отец наших.
Богородичен: Яко разбойник, взываю Ти: помяни мя, Человеколюбче, плачу, яко блудный, и вопию: кающася приими, согрешивша спаси, Богородицы ради, Многомилостиве.
Песнь 8.
Ирмос: Вещественнаго огня пламень / невещественным увядиша Богозримии отроцы и пояху: / благословите вся дела Господня, Господа.
Течение веры, яко солнце землю от конец небесе, претекл еси доблественне, яко страдалец - монах и Божественный иерей, сугубо от Церкви Зиждителя венчаем и радуяся, поя: Благословите, вся дела Господня, Господа.
Путь жития пространный, сладостию прельщающий нас, обличай, богомудре, яко лживый, и скорбь великую душам носяй, яко да радостно в долготерпении сотворим узкаго пути терновное шествие, поя: Благословите, вся дела Господня, Господа.
Православным христианом испроси, преподобне, мир, здравие и спасение, и на враги одоление, да в радости душевной возопиим: Благословите, вся дела Господня, Господа.
Богородичен: Наляцы и царствуй, Иисусе, Царю царствующих, православным споборствуя, и всех окормляя к Царству бесконечныя Твоея славы, молитвами неизреченно Рождшия Тя.
Песнь 9.
Ирмос: На Синайстей горе виде Тя в купине Моисей, / неопально огнь Божества заченшую во чреве, / Даниил же Тя виде гору несекомую, / жезл прозябший, Исаия взываше, от корене Давидова.
Иноческая тихая и безмолвная Oптина пустынь от богопротивных разоренная, и многая лета в плаче и сетовании бывша, ныне убо радостию веселится, понеже не токмо первообразная красота ея паки возвратися, но и цельбоносныя мощи духоносных старец яви в ней Бог. С нею же и град Караганда свеселится, единаго от дивнаго преподобных отец собора мощи досточтимаго Севастиана Oптинскаго в себе имуще, иже великий Дародатель Церкве Своей даровал еси.
Светлостию подвигов богоприятных просиял еси, отче, и восприял еси благодать молитися о нас, вспомоществуя верным в подвигах спасения, яко сосуд Благодати Божия изрядный.
Неприступным светом Божественным осияваем, и в вышних обителех со святых ликами водворяяся, Зиждителю всяческих и Спасителю человеков о стаде, тобою собранном, моляся неоскудно не прeстай, прилежно просим тя, досточтиме.
Богородичен: Пощади мя, Господи, егда приидеши судити миру всему, и не осуди мене по достоянию дел моих, но милостию Твоею спаси мя, молитвами Пречистыя Богородицы, предстательством преподобнаго Севастиана, досточтимаго исповедника, и всех святых, от века Тебе благоугодивших.
Светилен, глас 6:
Возлюбленное и вожделенное тебе от младаго возраста / светоносное имя Иисусово, / егоже всегда во уме и сердце молитвою держал еси, / новаго тя, Моисею подобнаго, Боговидца содела, / во мрак таинственный священнотайне входящаго. / Темже, небоявленне Севастиане досточтиме, / и мою душу, мраком греховным покровенную, / просвeти любве Иисусовы зарею, / и на безстрастия гору смирением возведи.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Светозарная Божия палато / и недоуменный Светодавца Престоле, / Мати Безневестная, / просвeти нас светом Сына Твоего, / да образ Божий, помраченный страстьми, / паки славою первозданною просияeт в нас, / воистину Богородицу Тя исповедающих.
На хвалитех стихиры, глас 2:
Богомудре отче Севастиане, / душу твою и тело от страстей очистив, / Святому Духу обитель прекрасная явился еси, / иже тя славна прозорливца концем Российским показал / и в чудесех велика светильника содела, / просвещающаго во тьме грехов сущих, / темже, яко наставника тя всем верным, / сошедшеся, досточестне, ублажаем.
Стих: Восхвалятся преподобнии во славе / и возрадуются на ложах своих.
Яко мудрый строитель, / не на песце самонадеяния, / но на камене Христовы веры / дом добродетели твоея смирением созидал еси, / темже никая скорбь и теснота, / ниже кое искушение и беда, / ни гонение, ни мучение / не возмогоша от любве Божия разлучити тебе, / досточтиме богомудре отче Севастиане, / молитвами твоими спаси души наша.
Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Вся пристрастия мирская оставил еси: / ни имения когда, блаженне Севастиане, стяжав, / ни сладостей и прохлаждения жития вожделев, / ни славы суетныя возлюбив. / Темже, егда Воскресший Господь возгласи тебе, / радостно душею твоею к Нему пришел еси / и, яко исповедник, в чертозе Aгнчем водворился еси, / яко един от страдальцев Казахстанския земли / и блаженный сонаследник Христов. / Емуже не престай моляся, / спасти и просветити души наша.
Слава, глас тойже:
Велие воистину чудо зрим: / како ты, богоносе Севастиане, в мире живый / и соблазны отовсюду окружен, / равноангельныя добродетели исполнил еси / и, противу духов злобы поднебесных / во плоти подвизався, / тех крепость низложил еси, / противу же богоотступных и богохульных человек неистовства / кротость, смирение и молитву безмолвную являл еси. / Бессмертия славою от Подвигоположника Христа увенчанный, / не престай моляся Тому / даровати Отечеству нашему мир / и душам нашим велию милость.
И ныне, Богородичен гласа.
Славословие великое и отпуст.
На литургии
Блаженны от канона, песни 3-я и 6-я. Прокимен: Честна пред Господем / смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Апостол ко Ефесеем, зачало 233. Аллилуарий: Священницы Твоя, Господи, облекутся в правду / и преподобнии Твои возрадуются. Стих: Блажен муж бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело. Евангелие от Луки, зачало 64. Причастен: В память вечную будет праведник:
Молитва
О, пречестная и священная главо, благодати Святаго Духа исполненная, Спасoво со Отцем обиталище, старцев оптинских учениче и преемниче, града Караганды светлейшее украшение, Казахстанския страны бoгодарованный молитвенниче, Церкви Русския пастырю богопрославленный, сирым и вдовицам заступниче, немощных врачу безмездный, правило веры и благочестия, преподобных сожителю и мучеников сопричастниче, богоносне отче наш Севастиане досточтиме! К тебе усердно прибегая, моление теплое приносим: от сокровищницы твоея подаждь и нашему убожеству; смирением твоим нашу гордыню низложи; безстрастием наша страсти попали; бодроствованием лености навык от нас отжени; слезными токи наше нечувствие пробуди; бдением от нерадения нас возстави; молитвами и в нас пламень молитвы возжги; любовию нас братолюбны сотвори; подаждь же нам дух кротости и смирения, дух чистоты и благочестия; от страстей многонедужия нас свободи и ко истинному покаянию приведи. Ты бо во уме твоем непрестанно имел еси на Кресте Распявшагося за нас Сына Божия, Того сладчайшее Имя во уме и в сердце непрестанно имети и нас научи, да любовию Тому пламенея, страшный оный день судный сретити уготовимся, и в Царствие Небесное внити с тобою сподобимся, славити и воспевати Триединую державу Бога нашего: Отца и Сына и Духа Святаго во веки. Аминь.
Tags: Минея Дополнительная, богослужебные тексты
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments