Уставщик (ustavschik) wrote,
Уставщик
ustavschik

Category:

Служба преподобному Гавриилу Афонскому

Текст бденной службы преподобному архимандриту Гавриилу, начальнику Афонского Пророко-Ильинского скита, предоставлен для публикации ее автором, протоиереем Илией Тетерько, клириком г. Одессы. Служба также опубликована в составе сборника «Службы Одесским святым» (стр. 122 – 141). Этой выкладкой публикация «Одесской Минеи» в «Уставных заметках» полностью завершается.

Служба преподобному отцу нашему Гавриилу Афонскому
НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ
Стихословим Б
лажен муж: 1-й антифон.
На Г
осподи воззвах: стихиры, глас 5-й.
Подобен: Р
адуйся:
Радуйся, светозарный светильниче, / прогонителю мрака греховнаго, / преподобне отче наш Гаврииле, / Церкве Русския светолепное сокровище, / горы Афонския похвало говейная, / просвещающий верных сердца, / воспевающих святую память твою.
Радуйся, благочестия поборниче, / главо доброразсудная, / преблаженне отче Гаврииле, / яко из младенства сердцем к Богу прилепився, / и светел ум твой к Небесным вперивый, / и востекл еси в гору Афонскую, / яже бысть ти лествица в Царствие Владычне, / идеже ныне молишися / о славящих подвиги и труды твоя.
Радуйся, Божией славы ревнителю, / истовый служителю обители огнедухновенного пророка, / досточудне отче Гаврииле, / колесницею пламенных доброт своих / духом на Небо возшел еси, / сиры же ны не оставил еси, / но, якоже Илия Елисею милоть во утешение, / сице ты цельбоносныя мощи своя нам оставил еси, / любяще по преставлении люди твоя, / блажащия достохвальное имя твое.
Радуйся, храмостроителю чудный, / благолепия церковнаго рачителю, / богочестне отче Гаврииле, / ты бо терпеливо телесем труждаяся, / непокоривую плоть духови поработил еси, / усердием своим боголепныя храмы Богу воздвизая, / благоустроен дом Святыя Троицы обрелся еси, / Еяже присно в себе имея, / моли о любезне почитающих тя.
Слава, глас 6:
Воспоим в веселии сердечнем / преподобническаго сонма велелепное украшение, / смиренномудрия деятельнаго учителя, / послушания и трудолюбия кротцее правило, / братии монашеской отца и игумена радетельнаго, / любомятежных духов невлаемаго посрамителя, / богомудраго и богоблаженнаго Гавриила, / да низпослет Господь / его предстательством нам велия милости.
И ныне, Богородичен: Кто Тебе не ублажит:
Вход. Прокимен дне. Чтения три преподобническая.
На литии стихира храма. И святаго, глас 2.
Подобен: Е
гда от Древа:
Егда от лютаго недуга / тя, отче Гаврииле, милостиво Господь избави, / тогда обет свой исполняя, / востекл еси на поклонение в Лавру Киевскую, / и лобызая всечестнии и духоноснии мощи / преподобных отцев, / житию и подвигам их поревновал еси, / любовию же ко Господу распалаемый, / вся красная мира / во уметы вменил еси / и абие в пустыню / стопы своя направил еси, / да Сладчайшаго Христа приобрящеши.
Слава, глас и подобен тойже:
Егда жезл скитоначалия тебе, отче Гаврииле, вручен был еси, / тогда преиспещренный венец благодеяний твоих / новыми каменьми драгими доброт украсися, / явился еси бо монахов богомудрый наставник, / смирения и кротости вящий блюститель, / немощей ближних безропотный носитель, / пастырю Христов истинный, / миролюбия и правды усердный хранитель / и присный молитвенник о душах наших.
И ныне, Богородичен, глас и подобен тойже:
Егда при Древе Крестнем, / видяще Рождество Твое страстию уязвляемо, / Ты, Мати Чистая, прозирала еси спасения таинство, / тогда усыновление со апостолом / приял есть род наш христоименитый, / иже ныне молится Тебе, Богородице, / во еже избавитися нам от греховных страстей, / друг ко другу любовь стяжати / и унаследовати Царствие Небесное.
Стихиры на стиховне, глас 2.
Подобен: Д
оме Евфрафов:
Доме Утешителя, / пречудне Гаврииле, / приими моление / чад твоих днесь собравшихся / и испроси нам велия милости.
Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.
Божии Ангели / с лики земнородных / во святых храмах тобою созданных / прославляют тя, / отче всечестне Гаврииле.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедех Его восхощет зело.
Радуйся, Гаврииле, / преподобных славо, / трудолюбцев похвало священная, / православных прославление, / Церкве утверждение.
Слава, глас и подобен тойже:
Доме целомудрия, / приятелище чистоты и правды, / смиренномудрия сокровище, / Духа Божественнаго жилище, / поминай нас, память твою совершающих.
И ныне, глас и подобен тойже:
Доме Пречистыя, / уделе благословенный, / Русь Святая, / храни веру Православную, / в нейже тебе утверждение.
Тропарь преподобнаго, глас 6:
От суетнаго и многомятежного мира удалився, / к немерцающему свету горы Афонския притекл еси, / чистотою и говением, / молитвами и трудом прославил еси Бога. / Храмы православныя во славу Трисвятаго имене Его воздвигл еси, / преблаженне Гаврииле, / мы же святых мощей твоих обретение празднующе, / с верою и любовию взываем: / моли Христа Бога, / да сотворит нас победители греха и храмы Духа Святаго.
НА УТРЕНИ
на Б
ог Господь: тропарь святаго дважды.
Слава, и ныне, Богородичен.
По 1-м стихословии седален, глас 8:
Притецем, вернии людие, облобызаем священное сокровище, многоцелебныя мощи преподобнаго Гавриила, милостию Божией нам явленныя и источающия нам ныне велия чудеса.
Слава, и ныне, Богородичен:
Небесная поют Тя, Обрадованная Мати Безневестная, и мы славословим неизследованное Твое Рождество, Богородице, моли спастися душам нашим.
По 2-м стихословии седален, глас 7:
Воина Христова непобедимаго, тя вси, вернии, ублажаем, преподобных доброто, любовию празднующе святую память твою, Гаврииле всечудне.
Слава, и ныне, Богородичен:
Дево Пречистая, спаси ны молитвами Твоими, движущи утробу матернюю, Сыну Твоему и Богу нашему.
По полиелеи седален, глас 8:
Приидите, православных собори, / стояще в Доме Бога нашего, / песньми хвалебными ликующе прославим / лика преподобническаго звезду новосветлую, / добродетелей преукрашенное жилище, / чудес и исцелений источник неоскудевающий, / Христа со Отцем и Духом обеталище боголепное, / преподобнаго и богоблаженнаго Гавриила, / да его молитвами подаст нам Господь / вся потребная ко спасению.
Слава, и ныне, Богородичен:
Горы Афонския неусыпная хранительница, / иноков Игумения Всечестная, / Преблагословенная Богородице Дево, / о мире всем присная молитвенница, / предстательствуй о нас пред Сыном Твоим, / да подаст нам вся потребная ко спасению.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.
Прокимен, глас 4: Честна пред Господем / смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, / яже воздаде ми.
Евангелие от Луки, зачало 24.
По 50-м псалме, стихира, глас 6:
Душу и сердце отверзл еси благодати, / отче преблаженне Гаврииле, / якоже злато в горниле очистился еси. / и явился селение преславное благодати Божией, / житием добродетельным преукрашенное / и ублажаешися ныне, яко молитвенник о душах наших.
Канон Пресвятей Богородице ради Ея иконы, нарицаемыя «Млекопитательница», со ирмосом на 6, глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.
Водою молитв Твоих, Дево, ороси нас к плодоносию духовному и воспламени хладное наше сердце Божественною любовию, да Тебе, Млекопитательнице Питателя нашего, пение хвалебное воспоим достойно, Чистая.
Чистая — Отроча раждаеши, Дева — млеком доиши! Како в сию двою девствуеши, рождши? Бог есть содеявый, не взыскуй от Мене, еже како.
Недоумением покрывается рождество Твое, странно бо, Дево, доиши Питателя, и млеком питаеши Невещественнаго, и на руку держиши Зиждителя.
Носящи Еммануила на руку Твоею, Чистая, якоже Младенца, Богорадованная, вопияла еси: Чадо Мое сладчайшее, како подам Тебе сосец, питающему всяческая? Како повию Тебе пеленами, мглою повивающаго море?
Безотча родила еси, безматерня прежде Тебе, и яко Младенца доила еси питающаго вся, Егоже моли спастися верно поющим Тя господьственно, Богородицу Чистую.
Канон преподобнаго на 8, глас тойже.
Песнь 1
Ирмос: Посеченный несекомаго пресече, и виде солнце землю, юже не виде; лютаго врага вода потопи, и непроходимое пройде Израиль. Песнь же воспевашеся: Господеви поим, славно бо прославися.
Поем Господеви, прославляемому во святых и даровавшему нам таковаго молитвенника и теплого предстателя, посетившаго милостию люди своя, яже стяжал еси, славно бо прославися.
Помощника и Покровителя в житии своем Господа избрал еси, отче преблаженне Гаврииле, и всем сердцем к Нему Единому усердно прилепился еси; подвиги и труды своими стерл еси страстей супостаты, вопия Богу своему: славно бо прославися.
Господу работати вожделев, во обитель святую вселился еси, отче Гаврииле, и бысть ти во спасение. Прошедшу же тебе жития сего море, введе тя Господь в небесное жилище, еже уготова любящим Его, идеже ты ныне Триипостасному Божеству поеши: славно бо прославися.
Богородичен: Прелестию праматернею человекоубийца вверже ны в море лютых бед и страстей; Тобою же, Дево Чистая, избавленни от работы чуждаго, Спасителю и Богу нашему поем: славно бо прославися.
Песнь 3
Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, Едине Человеколюбче.
Небесных радование и земных упование еси, Богородице Дево, светлая палато Царя царей, млекопитавшая Его от сосцу Твоею. Того убо моли прилежно с великим Предтечею Иоанном и чудотворцем Николаем спасти и просветити души наша, Едина Всеблагословенная.
Яко Деву и Едину в женах Тя, без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии, Огнь бо вселися в Тя Божества и яко Младенца доиши Зиждителя и Господа.
Украсившися, Чистая, наитием Пресвятаго Духа, Бога сосцами доиши и Сего держиши объятии, всю тварь дланию содержащаго.
Некрадомое богатство девства Твоего, Мати плотию явилася еси Вседержителя, Невесто Неискусомужная, Дево Богородице, воспитавши яко Младенца, питающаго яко Зиждителя весь мир и освящающа.
Отыми поношение человеческое и клеветы наветник от мене, Богородице, молю Тя, да усердно славлю Господа, Егоже питала еси.
Ин канон
Ирмос: Утвердися сердце мое во Господе, вознесеся рог мой в Бозе моем, разширишася на враги моя уста моя, возвеселихся о спасении Твоем.
Сердцем своим чистым узрел еси Бога, отче богоносне Гаврииле, и творил еси суд и правду посреде земли, поя Ему выну: Свят еси, Господи.
Молитвою и богомыслием ум и сердце твое в Горняя вперивый, отче Гаврииле, и, еще на земли суща, купно с тезоименным Небесным благовестником воспевал еси благодарственне Христу Богу: Свят еси, Господи.
Утвердися сердце твое во Господе, и любы твоя излияся преизобильно на люди тебе врученныя, упасл еси я жезлом кротости и правды, и явился еси домочадец усердный Владыки своего, на всяко время благоговейно взывая: Свят еси, Господи.
Богородичен: Преестественно заченши, Богоотроковице, Владыку и Творца Своего, прозревая страшное сие и спасительное таинство, из глубины сердечней воспевала еси кротце Христу Богу Твоему: Свят еси, Господи.
Седален, глас 2:
Земли Русския благое прозябение, / горы Афонския доброе произрастание, / Церкви Православныя цвете благоуханный, / Небесного вертограда маслина доброплодная, / Гаврииле отче священнейший, / величаем тя, молитвенника о душах наших.
Слава, и ныне, Богородичен:
Афонския горы Игумение Всечестная, / Пречистая Дево Богородице, / помяни удел Твой и люди Твоя, / щедроты и милости нам велия даруя.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество.
Услыши гласы наша хвалебныя, Богородице Преблагая, и наше поклонение приими, пред святою иконою Твоею днесь приносимое: видим бо Тя на иконе, Спаса Христа млекопитающую, и радуемся, грешнии, рождшагося от Тебе Бога славяще.
Утроба Твоя препетая и сосца блаженна, Дево, тех бо ради жизнь вси обретохом.
В рождестве Твоем зачатие безсеменно, во успении Твоем мертвость нетленная, чудо в чудеси сугубо стечеся, Богородице: како бо, Неискусомужная, Младопитательница чиста сущи? Како же Мати Богу мертвоносна мироухающи?
Млеком питала еси, Дево, плотоносца Твоего Бога рожденнаго, яко да болезнь Адамову, сущую во аде, облегчит, от древа снедша знания и заповедь преслушавша.
Кто виде отроча, егоже не всея отец, млеком питаемое? Или где видена бысть дева мати? Истинно паче ума обоя, Богородительнице Чистая.
Ин канон
Ирмос: Пророк Аввакум умныма очима провиде, Господи, пришествия Твоя, тем и вопияше: от юга прииде Бог, слава силе Твоей, слава снизхождению Твоему.
Немощи человеческия презрев, отче люботрудне Гаврииле, неленостно Христу поработал еси, выну со пророком взывая: Господь Бог мой сила моя и учинит нози мои на совершение; слава силе Твоей, Господи.
Украситель обителей Божиих и храмоздатель всеусердный явился еси, отче Гаврииле, присно радуяся и веселяся о Бозе Спасе твоем, взывая Ему: слава силе Твоей, Господи.
Услышал еси слух Господень, преподобне Гаврииле, и последовал еси Христу, труды и песньми непрестанно славяще Его: Боже, разумех дела Твоя, слава силе Твоей, Господи.
Богородичен: От Бога Отца безлетно рождаяся, Превечное Слово, от Девы Чистыя воплощение приял еси, Боже, и изшел еси на спасение людей Твоих, спасти помазанныя Твоя пришел еси; слава силе Твоей, Господи.
Песнь 5
Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.
Просвети нас, грехами потемненных, Владычице, сиянием Божией благодати и сподоби чисто зрети святую Твою икону и на ней чудо чудес благоговейно созерцати, сие есть Творца вселенныя яко Младенца, от сосцу Твоею питаемаго.
Из недр Отеческих низшел еси и несказанным истощанием юже по нам нищету восприял еси паче естества, Человеколюбче, в вертеп вселитися благоволил еси, Господи, и яко Младенец сосцы питаешися, Зиждитель и Господь.
Веков Зиждитель пеленами повивается, яко Человек, и млеком питается, Иже вся безмерною крепостию яко Бог содержай и мановением возводяй.
Едина Чистая пребыла еси и по Рождестве, Едина токмо явилася еси безмужная, млеком питающая Слово Отчее Истинное, Духом Святым приимшее рабий зрак по нам, Дево Богородице, Егоже, Божественное чтуще зрака подобие, почитаем.
Яко носиши на руку, Марие, и от сосцу питаеши питающаго всякое дыхание, Егоже, Богородице, чтуще, проповедуем, молися Ему, Чистая, о всех нас.
Ин канон
Ирмос: Мрак души моея разжени, Светодавче Христе Боже, началородную тьму изгнав бездны, и даруй ми свет повелений Твоих, Слове, да, утренюя, славлю Тя.
Беды и козни бесовския кротко претерпевающе и пламя злобы и клеветы человеческия росою миролюбия твоего угашающе, вопиял еси: Господи Боже наш, мир Твой подаждь нам.
Огнь молитвы твоея супостаты мысленныя попали, отче блаженне, и сладчайшее имя Божие именующе, во глубине сердца твоего непрестанно взывал еси: Господи Боже наш, мир Твой подаждь нам.
О братии и пастве твоей всегда рачение имеюще и о Отечестве твоем присно моляся, среди нощи афонстей духом утреннююще, взывал еси: Господи Боже наш, мир твой подаждь нам.
Богородичен: Вратом затворенным преестественно прошел еси, Владыко, нерушив Девства Твоея Пречистыя Матери, Юже даровал еси роду нашему Предстательницу и Помощницу, воплотивыйся нас ради, Господи Боже наш, молитвами Ея мир Твой подаждь нам.
Песнь 6
Ирмос: Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.
Молитвы множайшия здесь, пред иконою Владычицы, возносятся, егда сия в православную Россию от Святыя Горы иноками обители Ильинския принесеся, верным во утешение и в радость нескончаемую.
Полный истощавается нас ради, и приемлет Безначальный от Тебе начало, Дево Пренепорочная, и видится Невидимый, и Питаяй всяческая млеком питается, обновити человека промышляя.
Иже, всея земли горстию содержай концы, како матерними недрами объемлется, млеком же питается от сосец, насыщая всяко животно благоволения, и богатый излияние обнищавает, воплощаемь.
Егоже тьмы ангельския и серафимская множества ужасаются и разумная тварь трепещет, Того яко Младенца, Дево, питаеши, Егоже образно на руку Твоею видяще, всегда поклоняемся.
Адамов Содетель от кровей Твоих чистых зиждется и млеком питается, питаяй всякое дыхание, Дево Богородице, темже яко Божию Тя славим Матерь.
Ин канон
Ирмос: Иону в ките, Господи, единаго вселил еси, мене же, связаннаго мрежими вражиими, яко от тли онаго, спаси.
Похоть плоти и очес, таже гордость житейскую отринувше, отче добропобедне Гаврииле, мертв был еси миру сему и сораспялся еси Возлюбленному, изводящему от тли Живодавцу.
Праздность духа и плоти отвергнувши, отче преподобне, смиренномудрием сокрушил еси презорливаго прелестника, победную песнь поюще изводящему от тли Живодавцу.
Возлюбил еси благолепие церковное, блаженне, и о славе Божией ревнующе, показался еси храмоздатель радетельный, призывающе всех ко славословию изводящаго от тли Живодавца.
Богородичен: В скорбех, находящих на ны, вопием к Тебе, Богоблагодатная Владычице, услыши нас, под Кров Твой честный прибегающих и поклоняющихся спасшему нас от смерти и изводящему от тли Живодавцу.
Кондак, глас 1:
Стяжал еси дух мирен в житии твоем, / пожил еси желанием Божественным и любовию Господа твоего, / Гаврииле преблаженне, / от Него же венец приял еси, / и Христу со ангелы предстоя, / моли спастися нам.
Икос:
Возрадовастася сердце твое и плоть твоя о Бозе Живе, преблаженне отче Гаврииле, егда предображение сладости пребывания во дворех Отца Небеснаго в пещерах Киевских ощутил еси; вселением же в гору афонскую, восхождение в горняя в сердце своем положи, и, Духом водим, возрастал еси от силы в силу, и явился еси в ризах светлых пред Господем в превыспреннем Сионе, идеже ныне Ему с лики святых предстоиши, моляще спастися нам.
Песнь 7
Ирмос: От Иудеи дошедше, отроцы в Вавилоне иногда верою Тройческою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.
От святаго чудотворнаго образа Твоего, Богородице Дево, Млекопитательнице Спаса нашего, струи исцелений истекают и воня животная благоухает, еюже мертвость греховная душ наших потребляется и плодоносие духовное подается зовущим: отцев Боже, благословен еси.
Неизглаголанно, Чистая, Избавителя рождши, несказанно доила еси, Дева пребывши, Егоже убо моли о поющих Тя и славословящих во вся веки.
Святая святых сущи, Чистая, во храм святый возлюбила еси вселитися и со Ангелы, Дево, беседующи, пребываеши преславне, с Небесе хлеб приемлющи, Питательнице жизни.
Како доиши млеком Сына, Чистая, без отца питающаго всякое дыхание, Мати Пречистая? Како на руку носиши вся Содержащаго? Паче ума чудо Твое, тем поем величия Твоя.
О чудо преславно! Како раждаеши искуса мужеска не познавши? Како же питаеши, Дево Мати, Подателя воистинну млека и Питателя всея твари.
Ин канон
Ирмос: На поле Деире иногда мучитель пещь постави на мучение Богоносных, в ней же три отроки песнословяху Единого Бога, троично воспеваху, глаголющи: отцев Боже, благословен еси.
Хваление приносим ти, отче приснопамятне, прославляюще добродетели и подвиги твоя, яже совершил еси силою Христовою, поюще Ему благодарне: благословен еси, Господи Боже отец наших, препетый и превозносимый во веки.
В горе афонстей виталище себе обрел еси, отче всехвальне Гаврииле, и о Отечестве своем пестунствуя, землю Российскую храмы и святынями вельми украсил еси, воспевающе благодеющему Богу: благословен еси в храме святыя славы Твоея, препетый и превозносимый во веки.
Алтаря Господня служителю благоговейный, отче богочестне Гаврииле, Троицу Святую духом, яко ангел выну созерцающе, вопиял еси: благословен еси на Престоле славы Царствия Твоего, препетый и превозносимый во веки.
Богородичен: Ложесна Твоя, Богородице Владычице, прияша Егоже небо всуе вместити тщашеся. Мы же земнороднии низхождению Божию радующеся, взываем ликующе: благословен еси на тверди небесней, препетый и превозносимый во веки.
Песнь 8
Ирмос: Царя Небеснаго, Егоже поют вои Ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.
Царя Небесе и земли воплотила еси, Богородице, от девственных кровей Твоих багряницу плоти Ему исткавши и яко Младенца от сосцу Твоею Того млекопитавши, истиннаго Бога и Человека, хвалимаго и превозносимаго во вся веки.
Едина нетленно рождаеши, Едина доиши Младенца без брака, Едина Создателя Твоего рождаеши и Владыку, аще и Мать, и Раба, Тя, Мати Дево, поем во веки.
Бога како на руку носиши, рцы, и како доиши всяческая рукою Содержащаго, о Дево Всеблаженная? Аз, - рече, - чиста пребываю и по рождестве, Христа Бога рождши, адамов долг и праматерний отъемши.
Ложесна Слово прияла еси, вся носящаго носила еси, манием питающаго Вселенную всю, Чистая, Емуже поем: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.
Солнце победися Твоею светлостию, Марие, Ты бо светилы Небо украсившаго рукама объяла еси и от Твоею сосцу питала еси.
Ин канон
Ирмос: Покрывая водами превыспренняя Своя, полагаяй морю предел песок и содержай вся, Тя поет солнце, Тя славит луна, Тебе приносит песнь вся тварь, яко Содетелю всех во веки.
Евангелие доброгласно проповедавый, тезоименному благовестнику уподобился еси, отче богомудре; мы же, просвещенни светом исправлений твоих, видяще добрыя и славныя подвиги твоя, прославляем Отца Небеснаго, глаголюще: Господа пойте дела и превозносите во вся веки.
Неописанному Творцу всяческих и Спасителю Богу нашему купно с премирными лики благодарственно воспевал еси: Господа пойте дела и превозносите во вся веки.
Изнесл еси из сокровища сердца твоего добрая и соделался еси Троицы честное жилище, богоносне отче Гаврииле, ныне же со ангелы на Небеси ликующе, подвизаеши ны пети: Господа пойте дела и превозносите во вся веки.
Богородичен: Единородному Слову Безлетнаго Отца, вочеловечшемуся от Девы и воскресение даровавшему роду человеческому, славословие приносим: Господа пойте дела и превозносите во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Воистинну Богородицу, Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с Безплотными лики Тя величающе.
Воистинну никтоже, притекаяй к Тебе молитвенно, тощ от Тебе исходит, Пречистая Богородице Дево, всех бо Ты милуеши и ущедряеши, яко любоблагоутробная Мати, Млекопитательнице Спаса нашего, темже, вси роди земнии, благодарно Тя величаем.
Давид, праотец Твой, воспе Тя древле, Дево Богоневесто, Дщерь глаголя Тя Царя Христа, Егоже и родивши, матерски Младенца питала еси.
О Чадо сладчайшее! Како питаю Тя, питающаго? Како держу Тя, держащаго вся манием? Како же пеленами повию, повивающаго всю землю мглою? — вопияше Всечистая Владычица, Юже непрестанно величаем.
Носиши вся Носящаго и млеком питаеши всем пищу Дающаго, велие и страшное, еже паче ума, Твое таинство, ковчеже честнаго священства, Дево Богородице, темже Тя вси ублажаем.
Возвыси рог благочестивых и низложи варваров шатания, Богородительнице, необоримо спасающи сие стадо Твое, в немже великое Твое имя и многославное верно величается.
Ин канон
Ирмос: Благословен Господь, Бог Израилев, воздвигнувый рог спасения нам в дому Давидове, отрока Своего, в них же посети нас Восток с высоты и направил ны есть на путь мира.
Илии огнеколесничнику уподобляяся, ревнуя поревновал еси по Господе Бозе Вседержителе, обители афонския расширивши и благочестие умноживши, стяжал еси нетленный славы венец и ублажаешися ныне с лики святых.
Любоблагоутробне авво Гаврииле, призре Господь на смирение и простоту сердца твоего и сотвори тебе величие в Церкви Своей Святей, сего ради ублажаешися ныне с лики святых.
Иноком наставника, игуменом добропопечительное правило, священства Христова велелепное украшение, воспеваем тя, отче треблаженне, и ублажаем ныне с лики святых.
Богородичен: Истощивый Себе нас ради, Спасе наш Господи, благословен еси, яко посети и сотвори избавление людем Твоим, и Матерь Твою, Деву Чистую, даровал еси роду нашему неусыпную Молитвенницу, Юже присно боголепно ублажаем с лики святых.
Светилен:
Отче богопросвещенне Гаврииле, Трисиятельнаго Божества жилище, память твою светоносную совершающих, помяни у Престола Светодавца Господа, да просветит нас повелении Своими.
Слава, и ныне, Богородичен:
Заре нетварнаго присносущаго Солнца, Пречистая Богородице Дево, молися из Тебе Воплощенному, да просветит нас повелении Своими.
Стихиры на хвалитех, глас 2:
Днесь град Одесса веселия исполняется, / яко многоценное сокровище / мощи твоя восприимше, / и люди православнии пение ти приносят, глаголюще: / радуйся, Гаврииле всеславнейший, / целебниче и чудотворче премилостивый, / града нашего неусыпный хранителю / и молитвенниче усердный о душах наших.
Днесь гора афонская радостно ликует, / прославляюще отрасль свою всекрасную, / Гавриила преподобнаго и треблаженнаго, / и монашествующих лицы сице взывают: / радуйся, отче наш Гаврииле, / покаяния образе и учителю чистоты, / храмостроителю прехвальный и всепетый / и молитвенниче усердный о душах наших.
Днесь вселенная вся благодати лучами просвещается, / память совершающе дивнаго Гавриила, / людем православным скораго в скорбех помощника, / чудотворца изряднаго и милостиваго / и молитвенника усерднаго о душах наших.
Днесь песни священныя / чада твоя духовная ти воспевают, / отче Гаврииле всеблаженне / и любовию от бед и искушений сохраняемии, / память твою веселием совершают / и во умилении молят тя: / поминай нас у Престола Вседержителя, / отче наш милостивый, пастырю наш добрый / и молитвенниче усердный о душах наших.
Слава, глас 6.
Подобен: Т
ридневен:
Ликуй ныне, богоспасаемый граде Одессо, / яко лучами солнечными просвещаемый чудотворным Образом Касперовским; / се бо богомудрый Иннокентий / со твердыми во мучениих Анатолием и Григорием, / пречудный Гавриил храмостроитель / и дивный в чудотворениих Иона / со преподобным отцем Кукшею, / яко звезды небесныя сияющи, / присно молятся спастися граду нашему / и всем верою живущим в нем.
И ныне, глас тойже:
Величаем Тя, Богородице Дево, / возвеличившую род наш, / из Тебе бо воплотися Избавитель Господь / и родися яко Младенец млекопитаемый, / Сый Бог наш, / спасаяй присно Тя величающия.
НА ЛИТУРГИИ
Блаженны от канона преподобнаго, песни 3-я и 6-я. Прокимен, глас 7: Честна пред Господем / смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, / яже воздаде ми? Апостол к Галатом, зачало 213. Евангелие от Матфея, зачало 43. Причастен: В память вечную будет праведник:
Молитва
О, преподобне и богоносне отче наш Гаврииле, угодниче Христов, теплый о нас молитвенниче и скорый помощниче! Се ныне мы, грешнии и недостойнии, с благоговением притекающе к раце мощей твоих, усердно молим тя: яко имеяй дерзновение ко Христу Богу, потщися богоприятным твоим ходатайством испросити у Господа сил, яко да пробавит великия и богатыя милости Своя на нас грешных, да подаст нам дух правыя веры, дух ведения и любве, дух мира и радости о Дусе Святе. Моли, отче священне, милосерднаго Бога, да возсияет свет благодати Его сущим во тьме лжеверия, и да познают Христа, Бога истиннаго, да возсияет свет сей блуждающим на распутиях раскола, да вразумятся и приидут во ограду Православныя Церкве, в нейже единой несомненно содевается вечное спасение верных. Помози нам, угодниче Божий, да призовет Господь народ наш к великому покаянию и плачу о гресех Отечества нашего, да не погибнем со беззаконии нашими, да утолит шатания и раздоры в земли нашей, оградит нас от гнева, убийства, вражды и злобы, да паки возлюбим друг друга и едино пребудем в Господе и Спасителе нашем, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Tags: Минея Дополнительная, Одесская Минея, богослужебные тексты, служба
Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

  • 2 comments